Igångsättningsbedömning

Var hos BM idag. Jag är trött, har ont i huvudet och är svullen. Alla prover var dock bra så det är nog bara förkylning och allmänt häng som jag känner. Nu har hon lagt sig lite mer startklar och ligger med ruckbart huvud.
Magen har växt till sig 2 cm och ligger nu på 36cm

BT 135/70
Socker 4,5
Vikt: +15kg
Prot/Gluk 0/0
SF 36 cm
Normala hjärtljud: tippar på runt 148-152. Glömde fråga :-)

BM hade läst läkarens utlåtande från förra ultraljudsundersökningen av bebbens njurar och höll med om att jag inte skulle gå över tiden. Med tanke på njurarnas kondition och troligt stort barn måste hon ut snart. BM pratade med Danderyd som ville ha faxad remiss asap. Förlossningen skulle höra av sig med tid till mig så fort som möjligt, kanske via telefon redan idag. Så troligen måndag har jag en tid på förlossningen för igångsättningsbedömning och troligen igångsättning innan onsdag, dvs mitt BF. Skönt att DS inte verkade tycka det var konstigt att jag ville dit. Vill ju hellre till DS än till KS.

Känner otrolig lättnad. Hon kommer snart ut och får då behandling.

Hon sparkar MYCKET idag. Det grottas och borras ner i bäckenet. Fick kraftig mensmol i rygg och ljumskar här för 2 timmar sen. Nu verkar de ha avtagit lite grand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0